Napisal/-a Rogouc » To Maj 24, 2005 11:12 pm
[quote="ak"]Če pri klasičnih zvočnikih nekaj centimetrov zamika enot pomeni razliko, si ne predstavljam, kaj tukaj naredi cel meter daljša pot skozi trobljo. Tukaj ti po moje nobeno dušenje ne more pomagati. Zvok skozi trobljo bo enostavno prišel do poslušalca kasneje kot zvok direktno iz membrane. In ta zamik zna biti kar konkreten. To pa po moje ne more biti lepo in prav.
Tu je treba nekaj upoštevati - ni vseeno, a gre za zamik nekaj centimetrov v visokih, srednjih ali basih. Namreč, naša ušesa so manj občutljiva na glasnost, kot na fazne zamike. Npr, pri visokotoncu lahko hitro slišimo, kakšne oblike je membrana. Kupolasti tekstilni visokotonec ima ponavadi globino kak centimeter, kar je že dovolj, da nam ga lomi pri recimo 10kHz in nam ušesa prepoznajo fazne anomalije, ki se dogajajo zaradi neenakomerne globine membrane. Pri 1kHz bi za enako količino faznih popačenj potreben zamik 10 centimetrov, pri 100Hz pa to pomeni zamik kar celega metra. Zato recimo tudi ni tako problematična postavitev dobrega subwooferja, ki npr špila od 20 - 50Hz, saj bo začel delati opaznejše probleme šele, ko bo postavljen npr 2m za glavne zvočnike, seveda pod pogojem, da je glasnost suba primerno nastavljena. To je eno, po drugi strani pa nam dajejo občutek za prostor in dimenzije predvsem višje frekvence, oziroma višji harmoniki nižjih frekvenc.
No, pa da ne bo preveč enostavno... :P :lol: :P ...naj omenim še kretnice. Tudi v primeru da so vse enote poravnane na sprednji stranici zvočnika do milimetra natančno, nam potem kretnica vse pokvari. Npr, da hočemo doseči popolno fazno ujemanje vseh enot, pa nočemo obračati električne faze posameznih enot v recimo trosistemskem zvočniku, potem potrebujemo za to kretnice četrtega reda (malo poenostavljam). To pomeni, da bo imela vsaka od enot na rezni frekvenci zamaknjeno fazo za 180 stopinj. Višjefrekvenčna enota bo za ta kot prehitevala s signalom, nižjefrekvenčna pa zaostajala. Torej imamo skupno razliko 360 stopinj, kar nam da npr pri 3kHz rezu nekako 11,5 cm opletanja s signalom (iz zvočnika in v zvočnik) glede na ostali spekter, pri 300Hz pa kar 115cm opletanja s signalom. Vem da si je to zelo težko predstavljati, ampak v bistvu je tako, kot če bi na rezni frekvenci bil basovec 115 cm za srednjetoncem, špilala bi pa enako in v fazi. Zato marsikdo prisega na dvosistemski ali celo na širokopasovni zvočnik, da je v občutljivem srednjetonskem področju čim manj tovrstnih anomalij.
Rogouc