ŽIVA GLASBA

avdio-sem so premaknjene tudi vse stare teme

OdgovorNapisal/-a akacjan » Pe Okt 26, 2007 11:18 am

Strada ima , pa še fenomenalno ga obvlada. Za tiste , ki hodite na koncerte - imeli ste tako rekoč audiofilsko možnost primerjati dve najboljši violini : prejšen teden Guarneri z Rachlinom in včeraj in danes Stradivari z Tasmin (moj favorit je Guarneri ,ima več drame v soundu).
lp
A.
akacjan
 
Prispevkov: 94
Pridružen: Sr Feb 16, 2005 10:29 pm

Bogokletna izjava

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » Pe Okt 26, 2007 12:24 pm

Po moje primerjava po spominu od G.( zadnjič) do S.( včeraj) kot G. je zvenel kot lampaš, S. pa tranzistorski zvok a seveda oboje v pozitivnem smislu.

Meni je G. zvenela bolj polno, barvito v primerjavo z včeraj, ko je S. zvenela precizno in tanko brez močne sredine- če se tako izrazim, a izredno čisto.
Seveda so to le moji vtisi, ki so zelo zelo subjektivni.

Mogoče pa je za včeraj " kriv" Mendelssonn, ki je uporabil veliko visokih not.

PS: Za grobo primerjavo: v suiti Čajkovskega je proti koncu majhen solo prve violine orkestra- zvok v primerjavi z S. na prvi posluh bolj podoben G. Toda, koliko vpliva violinist na zvok in koliko inštrument ne vem, toda ob relativno enostavnih pasažah je bil zvok nečist( violina?), z dodatnimi prizvoki-obarvanji( violinist?).

Madonca postajam strokovnjak, pa še nikoli nisem držal inštrumenta v rokah- kateregakoli.
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a akacjan » Pe Okt 26, 2007 12:43 pm

Ja, za primerjavo naj povem ,da stane G.,ki si ga slišal 4 mio. E-jev, Podleskov Kantuscher pa največ 15000 E.(solo na koncu Čajkovskega) Vprašanje za mio. $ : a je razlika tudi takšna ?
vprašanje za 10 mio. $ : kje se pojavijo podobne dileme ?????
lp
A.
akacjan
 
Prispevkov: 94
Pridružen: Sr Feb 16, 2005 10:29 pm

OdgovorNapisal/-a trancedeejay » Ne Okt 28, 2007 12:11 pm

Razlika med zvoki violin je odvisna tudi od ostalih dejavnikov: od zime, od kolofonije, od kobilice, strun. Sam sem enkrat testiral deset razlicnih lokov in sem jih po slusni primerjavi razvrstil od najslabsega do najboljsega - in tako so bili tudi cenovno razvrsceni ko mi je prodajalec povedal cene. Recimo ponavadi ena stvar je da boljse violine imajo glasnost vseh 4-h strun priblizno enako in pa da niso tako glasne in rezke. Recimo pri boljsih violinah in lokih se ni potrebno toliko matrati za lep ton(s tako je res veselje spilat), docim pri violini nizjega ranga(recimo okoli 1500eur) se moras res matrat da se nekako zveni, izdelovalec ti priporoca tocno dolocene strune, in bohpomagej da je E aluminijska. Seveda se zvok violine spreminja tudi casovno koliko casa je en komplet strun namescen na violino. Od igranja se recimo struna mal zriba, ni vec okrogla ampak ratuje en del ploscat, ne niha enako, oksidira, dela kanalcek v crni del vratu, zacne se rezat kobilca......
Vglavnem, violino je treba vzdrzevat.
Have a nice Day

Matt
MUSIC IS THE KEY
trancedeejay
 
Prispevkov: 106
Pridružen: To Mar 29, 2005 6:28 pm
Kraj: Kranj

?ETRTI KONCERT MODREGA ABONMAJA

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » To Okt 30, 2007 6:28 pm

15. in 16. november 2007, ob 19.30 bo v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma četrti koncert modrega abonmaja .

Program:
M. Kozina, Ilova gora
E. Elgar, Koncert za violončelo in orkester v e-molu, op. 85
H. Berlioz, Fantastična simfonija, op. 14

dirigent George Pehlivanian
Luka Šulić violončelo

Znameniti "March to the Scaffold" in "Dream of the Sabbath", v izvedbi Utah Simphony Orchestra in dirigenta Varujana Kojiana na iskanem, dragem in (danes) dokaj redkem LP-ju Reference Recordings RR-11 (45 rpm) vsebuje najbolj realističen šus velikega koncertnega bobna, kar sem jih do sedaj slišal na kateremkoli glasbenem nosilcu. To je ena redkih plošč, ko me je ob vsakem poslušanju dobesedno strah, da mi bo razneslo zvočnike. Mimogrede, na plošči je tudi resno opozorilo, da založba ne prevzema odgovornosti za skurjene zvočnike ali ojačevalce in to opozorilo je tudi povsem opravičeno. Dinamika je naravnost ubijalska in zato perfekten testni material. No, 15.11. pa bomo slišali, ali je posnetek res tako realističen, kot nas veliko misli...
Marko Puš
 

OdgovorNapisal/-a akacjan » Sr Okt 31, 2007 10:12 am

A je to tisti posnetek, na katerem se bas pozavno v tretjem stavku komaj sliši ( skladatelj ji je namreč namenil pomembno vlogo ) !?
akacjan
 
Prispevkov: 94
Pridružen: Sr Feb 16, 2005 10:29 pm

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » Sr Okt 31, 2007 8:02 pm

Na velikem številu RR posnetkov se itak vse, razen velikega koncertnega bobna komaj sliši... :lol:
Marko Puš
 

koncert

OdgovorNapisal/-a kuzma2 » Sr Nov 28, 2007 8:16 am

Včeraj smo imeli veliko srečo in zadovoljstvo, ker smo pri meni, v moji dnevni sobi poslušali slovensko komorno zasedbo petih pihal SLOWIND.

Poslušati takšno glasbo v živo v majhnem intimnem prostoru je bilo res posebno doživetje in izkušnja.
Pokoncertnemu prijetnemu vzdušju poslušalcev pa je pomagal še klepet z glasbeniki ob kozarčku vina in prigrizkih.

Zanimivo je bilo tudi to, da navljub majhnosti prostora, je bil zvok inštrumentov, ki so namenjeni seveda igranju v velikih koncertnih dvoranah, prijeten, poln in seveda popolnoma nemoteč ali agresiven.

Hvala ansamblu za takšno doživetje!
FK
kuzma2
 
Prispevkov: 1707
Pridružen: Pe Mar 11, 2005 3:22 pm

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » Sr Nov 28, 2007 3:38 pm

Zelo lep večer ob vrhunskih glasbenikih, zbrani glasbi, odlični in nevsakdanji hrani in pijači. Žal mi čas ni dopuščal, da bi ga užil prav do konca in tako sem verjetno zamudil kakšno sočno debato v znameniti kleti chez Kuzma. :) Tudi v avdiofilskem smislu pa je bila to zanimiva izkušnja. Na primer, kako je z zaprtimi očmi tudi iz razdalje le nekaj metrov skoraj nemogoče zanesljivo določati položaj posameznega inštrumenta, potem se pa prepucavamo s t.i. fokusom ipd. :lol: Včasih je zvok flavte kar švigal po sobi... Koncert je bil v bistvu precej glasen a vseeno vse prej kot naporen in mislim, da noben sistem z manj kot 600W ojačevalnikom ni sposoben igrati tako glasno, a hkrati nepopačeno, nenaporno in neagresivno! Pa sem najbrž rekel še premajhno številko.

Takole približno pa je vse skupaj izgledalo:

[url=http://album.email.si/foto/431091]Slika[/url]

[url=http://album.email.si/foto/431092]Slika[/url]

Upam, da bo tudi ta dogodek postal tradicionalen... :)
Marko Puš
 

zanimiv koncert v CD 16. decembra

OdgovorNapisal/-a fotr » Po Dec 03, 2007 9:44 pm

poglej na link


http://www.cd-cc.si/default.cfm?Jezik=Sl&Kat=0201&Predstava=443



Koncert Mateta Bekavca, zanimiv izbor glasbe, prav predbožično sproščujoč. V prvem delu bo Mate dirigiral, v drugem pa tudi igral
fotr
mod
 
Prispevkov: 346
Pridružen: Pe Feb 18, 2005 10:37 am
Kraj: Škrilje vas nad Igom

OdgovorNapisal/-a FOTB » To Dec 04, 2007 10:55 am

[quote="Marko Puš"]Tudi v avdiofilskem smislu pa je bila to zanimiva izkušnja. Na primer, kako je z zaprtimi očmi tudi iz razdalje le nekaj metrov skoraj nemogoče zanesljivo določati položaj posameznega inštrumenta, potem se pa prepucavamo s t.i. fokusom ipd. :lol: Včasih je zvok flavte kar švigal po sobi...

Jazzovci smo glede "privat" poslušanja v manjši prostorih in klubih kar privilegirani v primerjavi s "klasiki". V Sloveniji je kar nekaj odličnih prostorov za take koncerte: Mala dvorana in klub v Narodnem domu v Mariboru, klub Gromka v Ljubljani, Glasbena šola in Gabrijel v Cerknem, Točka v Novi Gorici ... Tam tudi nimam(nimamo) problemov s fokusiranjem. Nasprotno, z udeležbo na koncertu in potem s poslušanjem posnetka s prijatelji lahko testiramo svoje(in druge) sisteme. Nemalokrat smo "na laži" ujeli sisteme s pretirano globino, slabo dinamiko ... Jasno, zaradi izredno jasne slike na koncertu tudi takoj ugotovim(o) napake pri snemanju.

lp Iztok
iztok
Uporabniški avatar
FOTB
 
Prispevkov: 127
Pridružen: Po Sep 12, 2005 3:39 pm
Kraj: Posavec

3. KONCERT ZLATEGA ABONMAJA

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » To Dec 04, 2007 1:07 pm

V petek 7. decembra 2007 bo ob 20.00 uri v Gallusovi dvorani Cankarjevega doma tretji koncert zlatega abonmaja.

Program:
Hector Berlioz, Rimski karneval, uvertura, op. 9
Sergej Prokofjev, Koncert za klavir in orkester št. 2 v g-molu, op. 16
Nikolaj Rimski-Korsakov, Šeherezada, simfonična suita iz Tisoč in ene noči , op. 35

Filharmonični orkester iz Monte Carla
Dirigent: Emmanuel Krivine
Solist: Nikolaj Luganski, klavir

Nekaj vstopnic je bojda še v prodaji.
Marko Puš
 

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » So Dec 08, 2007 10:34 am

Berlioz - mlačna voda
Prokofiev - zelo solidno, predvsem solist
Šeherezada - katastrofa. Tako grozne izvedbe še nisem slišal.

Čeprav je publika kar ploskala in ploskala, je bil koncert zame (pa tudi Alenko) na splošno veliko razočaranje, zato se raje ne bi spuščal v podrobnosti.
Marko Puš
 

TEST VIOLIN V CANKARJEVEM DOMU

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » Sr Dec 31, 2008 2:59 pm

No, še zadnji prispevek v letu 2008.

Na prijazno povabilo Aleša Kacjana sem se v ponedeljek 29.12.2008 udeležil izbora nove violine za koncertnega mojstra Slovenske Filharmonije, ki se je odvijal v Gallusovi dvorani Cankarjevega Doma.

In kako poteka tak izbor? Enostavno. Violinist preigrava iste glasbene pasaže na ve? violin (v konkretnem primeru jih je bilo pet), izbrani »kritiki« in ?lani orkestra pa dajejo pripombe, mnenja in kritike in s tem pomagajo oziroma odlo?ajo o izboru najboljše. Imen proizvajalcev violin, ki so bile na »testu« si sicer nisem zapomnil (morda mi bo pri tem pomagal Aleš…), mislim pa, da nobena ni bila nova in da je šlo za same zelo stare primerke, narejene tam nekje v sredini osemnajstega stoletja.

?e odmislim tudi priložnost, da sem lahko spoznal še nekaj ?lanov SF, je bil izbor tudi avdiofilsko zanimiv. Prav vseh komentarjev in pripomb števil?ne »komisije«, sicer nisem slišal, kar pa sem, me je precej spominjalo na nekatere avdiofilske debate o zvoku, seveda tiste pozitivne in konstruktivne, ki so podkrepljene s pravimi izkušnjami, znanjem in poznavanjem živega zvoka. Zanimivo, kako je ena violina zvenela »votlo«, druga je imela »šus« in »prezentnost«, tretja je zvenela preve? leseno, ?etrta pa »fino in svilnato«, peta je bila »gremo naprej…« in tako naprej v krogu. Nekateri avdiofili svoje ocene pogosto oblikujejo v nekaj minutah, ?e že ne sekundah, ta preizkus pa je bil precej temeljit, podroben, dolgotrajen in nekako nespektakularen, še bolj zanimiv pa je bil popolnoma enoten zaklju?ek, da je najboljša violina »št. 5«. Tudi moje skromno mnenje je bilo takšno, saj je ta violina italijanskega proizvajalca zvenela zelo uravnoteženo v vseh pomembnih zvokovnih elementih, zvenela je dovolj prezentno, vendar ne izstopajo?e, ?isto in jasno in kljub temu najbolj fino in gladko – tonalno gosto teksturirano. Ne vem sicer, ali se je izbor s tem kon?al (opisani je bil sicer drugi po vrsti), vendar ?e bodo odgovorni v SF izbrali to violino, bo to za vse velika pridobitev.

Še enkrat se Alešu lepo zahvaljujem za povabilo in novo, neprecenljivo avdiofilsko izkušnjo.
Marko Puš
 

Re: ŽIVA GLASBA

OdgovorNapisal/-a akacjan » Sr Dec 31, 2008 5:10 pm

Hojla,

šov se je naslednji dan nadaljeval v filharmoniji, ko smo še primerjali zmagovalni dvojec : Gagliano in Techler. Zanimivo, da smo po prespani no?i, kljub temu, da smo bili skoraj vsi mnenja, da je Techler v Cankarju boljše zvenel, mnenja, da Gagliano ponuja ve?ji potencial kot v vseh legah uravnoteženi Techler. Kakšen je pa rezultat, pa ne vem. Moreda bomo še malo po?akali, da dobimo še kakšno violino na probo. Je pa zanimivo, da so bile VSE violine, ki so bile v konkurenci vrhunske ( kot tudi cene ). A koga to na kaj spominja ???
SNL vsem
vaš
A.
akacjan
 
Prispevkov: 94
Pridružen: Sr Feb 16, 2005 10:29 pm

PrejšnjaNaslednja

Vrni se na HIFI 2005-2013

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 22 gostov