MUNCHEN HIGH END 2011

avdio-sem so premaknjene tudi vse stare teme

MUNCHEN HIGH END 2011

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » Sr Jun 01, 2011 4:02 pm

Slika
Slika
Slika

Letošnji munchenski avdio sejem je bil morda v nečem prelomen. Kaže, da sta pomen in teža sejma prišla na tako visoko raven, da lahko govorimo o osrednjem avdio sejemskem dogodku, ne samo v Evropi, pač pa v svetovnem merilu. Doslej je ta primat trdno držal v rokah Las Vegas, vendar se je v zadnjih dveh letih izkazalo, da postaja vedno bolj predvsem "ameriški sejem", kar pomeni, da ima še vedno osrednjo vlogo v ZDA, ni pa več tako zelo pomemben za ostali svet. Včasih si resne firme enostavno niso mogle privoščiti, da bi manjkale v Vegasu , sedaj pa se bo tako morda začelo govoriti za Munchen. Tako velikega števila proizvajalcev, novinarjev in trgovcev nisem v Munchnu videl še nikoli. Ne bi se spuščal v naštevanje svetovno znanih imen in novinarskih zvezd, ki sem jih srečal, ampak na vsakem koraku se je pokazal nekdo, ki ga poznam in veliko je bilo tudi takšnih, ki na ta sejem v preteklosti niso prihajali ravno pogosto. Kakorkoli, to se mi zdi zelo pozitiven trend, še toliko bolj, ker je sejem tako blizu Slovenije.

Druga stvar so sejemski sistemi, glavna atrakcija sejma jasno in letošnji je bil zame poseben še v nečem. V enem zvokovnem segmentu je bil en sistem nekaj absolutno najboljšega, kar sem slišal do sedaj, kar pomeni najbolj avtentična reprodukcija dela živega zvoka!!! In to je bil sistem proizvajalca, ki je sicer zelo poznan in v nekaterih krogih zelo cenjen, mene pa ni nikoli pritegnil. No, tokrat je bilo drugače. Demonstracijo je " vodil" znani Giulio Cessare Ricci, ki je hkrati predstavil tudi svoj novi CD na pozlačeni podlagi (izdajatelj je italijanska založba Fone) in glasbo sem poslušal stoje (vsi stoli so bili namreč žal zasedeni), na koncu poslušalnih vrst. Zvokovni segment, ki sem ga nakazal je bil bas, bolj natačno zvok kontrabasov in velikega koncertnega bobna. Nekaj tako avtentičnega in blizu žive izvedbe jaz nisem slišal še nikoli in nikjer. Pa ne govorim samo o tistem značilnem “šusu” velikega koncertnega bobna in mogočnem zvočnem valu, ki mu sledi. Mogoče še bolj me je navdušil zvok kontrabasov, s svojo izredno lepo izraženo harmonično strukturo, ki je brez brezkompromisne “ekstenzije” zvočnikov enostavno ni mogoče dobiti. S takšnim kakovostnim potencialom vštric gre seveda tudi neverjeten občutek prostora in že samo ta izkušnja je bila vredna obiska sejma, ampak bilo je še veliko zanimivega o čemer več v nadaljevanju…

Da ne bo izpadlo preveč skrivnostno naj povem, da je bil to sistem nemškega proizvajalca MBL.

Slika
Zadnjič spremenil Marko Puš, dne So Jun 11, 2011 3:42 pm, skupaj popravljeno 8 krat.
Marko Puš
mod
 
Prispevkov: 196
Pridružen: To Feb 24, 2009 5:18 pm
Kraj: Ljubljana

Re: MUNCHEN HIGH END 2011

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » Če Jun 02, 2011 7:59 pm

Sicer pa je bil zvokovno najbolj uravnotežen sistem z novimi zvočniki Kharma Elegance dB9 (brez keramičnih in diamantnih enot, katere so nadomestile hišne iz kompozitnega materiala KCD in berilijev visokotonec) in hišno amplifikacijo, Metronome CD pogonom in Weiss D/A pretvornikom. To je bila soba, kjer sem preživel največ časa in tako uspešne prezentacije Kharma zvočnikov še nisem slišal, čeprav so na različnih sejmih pokazali praktično vse modele.

Slika
Slika
Zadnjič spremenil Marko Puš, dne Po Jun 06, 2011 8:03 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Marko Puš
mod
 
Prispevkov: 196
Pridružen: To Feb 24, 2009 5:18 pm
Kraj: Ljubljana

Re: MUNCHEN HIGH END 2011

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » Po Jun 06, 2011 8:00 pm

Presenetljivo uravnoteženo in polno je zvenel tudi »mali« zvočnik YG Acoustics Kipod II Signature z ASR Emitter II ojačevalnikom, dCS Scarlatti CD playerjem in Argento Organic Audio kabli. Žal pa veliki zvočniki Anat, sedaj že v verziji III Signature, ponovno niso zveneli nič bolje kot ponavadi zvenijo ti modeli na sejmih.

Slika

Prvi dan sejma (četrtek) je zvok sejemskih sistemov praviloma najslabši, je pa vedno kakšna izjema in tokrat je bil to sistem z zvočniki Nola Metro Grand Reference, ojačevalnikov Manley 300B Neo Classic in Manley Snappers, CD player pa je bil Cary audio 303T.

Slika
Slika

Eden bolj zadovoljivih sistemov je bil tudi Focal Grande Utopia EM, Vitus Audio ojačevalniki in bela izvedba gramofona Kuzma Stabi XL 4 z ročko 4Point in glavo KC 5. Na to “ozvočenje” je pela tudi ameriška pevka Kinley McBlack, ki je nenavadno podobna ženi Franca Kuzme… :lol:

Slika
Slika

Mogoče največje presenečenje sejma zame so bili novi zvočniki nekdaj legendarne znamke KEF z imenom Blade. Oblikoval jih je ameriški dizajner Eric Chan, tehnične podrobnosti pa si lahko preberete na http://www.kef.com/gb/release/bladeloudspeaker/blade. Čeprav so bili zvočniki postavljeni v ogromno sobo, so zveneli čudovito uravnoteženo, dinamično, sveže in polno. Po moji oceni, eden od treh najboljših zvokov na sejmu. Upoštevajte pa prosim, da sem sisteme poslušal samo v četrtek in petek. Zelo verjetno je, da so se stvari, kar se zvoka tiče, čez vikend še spreminjale tako, da bi bile ocene lahko tudi nekoliko drugačne…

Slika
Slika

Precej časa sem prebil tudi v sobi z impresivno velikim sitemom, ki so ga sestavljali zvočniki Tidal T-1, Constallation Audio Centaur monobloka , Virgo predojačevalnik, Perseus phono stopnja, Cygnus DAC/File player, Continuum Audio Labs Criterion gramofon, Cobra ročka ter Air Tight PC-1 glava. Večji del “seanse” sem poslušal LP, ki ga je s seboj prinesel Jonatan Valin (TAS). Žal se ne spomnim naslova (šlo je seveda za klasično glasbo), je pa bila originalna izdaja založbe London in čeprav je bilo zvok v tipičnih Hi-Fi atributih težko kritizirati, pa bi glede na velikost, aspiracije in ceno pričakoval nekaj več naravnosti. Kljub temu bi ta sistem uvrstil med prvih pet.

Slika
Slika

Tako kot vsak sejem, pa je tudi ta postregel s številnimi razočaranji, med katerimi moram najprej izpostaviti dve imeni, ki ju sicer visoko cenim, oziroma, če sem odkrit mislim, da izdelujejo ene najboljših komponent na svetu - Avalon in Karan Acoustics. Najprej moram izpostaviti nove zvočnike Avalon Time, ki so bili postavljeni v popolnoma neprimeren prostor in na popolnoma neprimeren način (približno 4m narazen (!!!) in če bi bil jaz proizvajalec, bi takemu zastopniku takoj vzel pravico do zastopanja, saj mu s takšno prezentacijo ne more narediti nič drugega, kot zgolj veliko škodo! Če bi sodil kakovost teh zvočnikov po zvoku tega sistema, mi na kraj pameti ne bi prišlo, da bi sploh razmišljal o the zvočnikih, kaj šele, da bi jih kupil. No, tako pa tisti, ki ste kdaj slišali moj sistem veste, kako ta zvočnik lahko zveni v resnici in kaj vse zmore…

Slika

Nekaj podobnega je bilo v sobi Franka Changa (ASI), za katerega je Milan Karan skonstruiral referenčno elektroniko (linijski predojačevalnik v dveh ohišjih in monobloka z 2.5 kW/kanal), vendar je zvok v tej sobi prav tako razočaral. Naprave so, z dCS digitalijami in meni neznanimi zvočniki azijskega porekla, igrale vse prej kot njegovi izdelki sicer zvenijo. Aseptično, nemuzikalično in tenko, kar za prvo predstavitev proizvodov ASI (Karan) v Nemčiji ni ravno spodbudno.

Slika
Slika

Tudi na tem sejmu so Vandesteen 7 zvočniki zveneli trdo, kovinsko, zariplo in mehanično, čeprav se ne bi čudil, če bi v kakšni ameriški reviji spet prebral, kako je to bilo “nekaj najboljšega na sejmu”. Žal ob tem sistemu nisem zdržal več kot nekaj minutk.

Slika

Večino sistemov bi lahko uvrstil v kategorijo “hitro pozabljeno”, čeprav so za njimi stala zveneča imena in taki so bili na primer Marten, Wilson, Cessaro, Estelon, MSB, Lansche…

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Zadnjič spremenil Marko Puš, dne Sr Jun 15, 2011 6:44 pm, skupaj popravljeno 13 krat.
Marko Puš
mod
 
Prispevkov: 196
Pridružen: To Feb 24, 2009 5:18 pm
Kraj: Ljubljana

Re: MUNCHEN HIGH END 2011

OdgovorNapisal/-a Marko Puš » Po Jun 06, 2011 8:47 pm

Za konec tega kratkega poročila naj omenim še en trend. Večina sistemov je za izvor zvoka uporabljala, ali analogni gramofon, ali "računalnik" in D/A pretvornik, serverje ali kakšno drugo izvedbo "File playerja" vključno z raznimi "multiplayerji", ki znajo predvajati že skoraj vse poznane digitalne formate. CD predvajalnikov, še posebej novih, pa je bilo bolj za vzorec.

Tole spodaj je čudoviti Continuum Criterion gramofon, Cobra ročka ter Air Tight gramofonska glava.

Slika

Zelo zanimiv gramofon Fletcher Audio z vgrajenim slovenskim znanjem...

Slika

Pro Ject mavrica z najboljšim modelom Signature...

Slika
Slika

Žal si znamke in imena tega "lesenega izdelka" nisem zapomnil...

Slika

Tihožitje vrhunskih gramofonskih glav Clearaudio.

Slika

Franc Kuzma je imel svoj razstavni paviljon, kjer je pokazal veliko svojih izdelkov, med katerimi je izstopal prototip novega gramofona z delovnim nazivom "Stabi M".

Slika
Slika

Bergmann ekstravaganca...

Slika

Ortofonova serija čudovitih gramofonskih glav SPU. Test vseh teh modelov je bil objavljen v aprilski številki revije Stereophile...

Slika

Sorazmerna številu analognih gramofonov je bila tudi ponudba pološč. Žal so bile cene precej "navite"...

Slika
Slika

Plošče se morajo seveda tudi čistiti in najtišje klasične čistilne naprave nosijo ime Hannl, tokrat v raznih barvnih izvedbah. Čudovito.

Slika
Slika
Marko Puš
mod
 
Prispevkov: 196
Pridružen: To Feb 24, 2009 5:18 pm
Kraj: Ljubljana


Vrni se na HIFI 2005-2013

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov