- P1010070.jpg (68.57 KiB) Videno 20740 krat
Vhod v Audioexotics, ki se nahaja v poslovni stavbi poslovnega centra na otoku v Hong Kongu.
- P1010082.jpg (68.08 KiB) Videno 20740 krat
Vsak avdiofil ima bolj ali manj jasne sanje, kateri sistem bi želel imeti, še bolj, kateri sistem bi želel slišati. Pred nekaj leti sem začel razmišljati o izvedbi nekakšne avdiofilske ekskurzijske poti v časovnem obdobju nekaj let, ki bi me vodila do peščice najboljših sistemov na svetu. In kako pravzaprav izbrati kandidate? Ko berem poročila mojih znancev o raznoraznih »uber«, state-of-the-art, cost-no-objct...ipd sistemih, mi pozornost ponavadi zbudi neka zvokovna podrobnost ali posebnost, za katero mislim, da je pomembna za nadaljnji razvoj reprodukcije in katero bi rad »proučil« na lastna ušesa. Skozi leta se je takšnih sistemov nabralo kar nekaj, vendar pa so sejmi in informacije iz »zanesljivih virov« njihovo število zdesetkala. Moj spisek takih sistemov je torej kratek. Prvi se nahaja v Hong Kongu, drugi v Manili na Filipinih in tretji v mestu Boulder (Colorado, ZDA). Siguren sem, da bo v prihodnosti na spisek prišel še kakšen, ampak trenutno je stanje 2:1 za »še neslišane sisteme«.
Sistem...
- P1010085.jpg (89.17 KiB) Videno 20740 krat
- P1010089.jpg (87.79 KiB) Videno 20740 krat
Razvoj sistema Audioexotics spremljam že več let, še posebej pozorno odkar uporabljajo ozemljitveno tehniko, ki jo je populariziral Tripoint. Mojo pozornost in zanimanje je pred leti še dodatno vzbudil
Zandenov ojačevalnik
Choku (200.000 EUR), ki ga je Yamada San skonstruiral posebej za potrebe lastnika in kupcev te trgovine. To kar sem bral o njem, me je tako močno zaintrigiralo, da je bila moja prva misel o ultimativenm ojačevalniku vedno tako ali drugače povezana z njim, ko pa je Zanden trgu ponudil tudi linijski predojačevalnik
Chukoh (100.000 EUR) in
Jinpu (100.000 EUR) phono, oba seveda v istem (state-of-the-art) razredu,
Tripoint pa nov ozemljitveni sistem
Princess (40.000 EUR) in
Empress (40.000 EUR) sistem za zmanjševanje EMI in RFI nesnage in motenj iz zvočniških kretnic, svoje potrpežljivosti enostavno nisem več mogel krotiti. V Hong Kong bi najbrž prej ali slej odšel tudi sam, ampak ne, če lahko za mojo idejo navdušim še koga in k sreči se nas je nabralo kar nekaj, ki imamo podobne interese in realizacija je bila relativno hitra.
Ko sem idejo o obisku omenil Chrisu Leungu (lastniku Audioexotics), ni imel nič proti. Obratno! Bil je zelo navdušen, saj se veseli vsakega obiska iz Evrope ali Amerike. In res, bil je odličen gostitelj, nobena naša želja ni ostala neizpolnjena in v dobrih dveh urah smo lahko poslušali prav vse referenčne plošče in CD-je, ki smo si jih zaželeli. Seanso smo začeli s CD-jem (
JMf DMT 3.7/Wadax Ultimate Trio (cca. 70.000 EUR) in moram reči, da je bil to eden najboljših zvokov iz digitalnega vira, kar sem jih kdaj slišal. No, analogna kombinacija (
Vertere RG1 gramofon,
Reference ročka in
Miyajima Medake odjemna doza/Zanden Jinpu phono) pa je bila še bistveno boljša. Zvočniki so bili
Cessaro Liszt (160.000 EUR), kabli
Pranawire, Goebel, Skogrand, Dalby, Tripoint, Vertere (v vseh primerih jasno samo admiralski modeli) in še kaj bi se našlo. Stojala
Craz (15.000 EUR) in police
Virginia Class (6.000 EUR/kos) so delo ameriškega proizvajalca
SRA (Silent Running Audio), ki prav tako spadajo v sam vrh tovrstnih izdelkov. Ne smem pozabiti tudi na ultimativni Tripoint ozemljitveni sistem
Empreror Ground (70.000 EUR), pa AC filter
Emperor AC (70.000 EUR) in filter na kretnicah Empress, vse ozemljitvene povezave so bile opravljene s kabli
Tripoint Thor SE (
viewtopic.php?f=26&t=486) in
Dalby Ode.Zanden Chukoh linijski ojačevalnik in Jinpu phono imata vsak po štiri škatle (posebej napajanje in glavni sklop v treh škatlah, ki so med seboj povezane s posebnim antivibracijskim sistemom). Zanimiva je uporaba 300B cevi v signalu, saj se ta cev ponavadi uporablja v SE močnostnih ojačevalnikih...
- P1010096.jpg (94.68 KiB) Videno 20740 krat
Kabelska "zmešnjava" (med ostalim so vidni Dalby in Tripoint ozemljitveni kabli, ki so priključeni v Tripoint Emperor ground.)
- P1010092.jpg (98.91 KiB) Videno 20740 krat
Zvok. Bom začel kar z najbolj bistvenim. Če bi moral izbrati (za mene jasno) najboljši sistem na svetu, potem bi bil to trenutno ta. Pika. Jaz boljšega še nisem slišal, sem pa slišal nekatere, ki imajo v posameznih segmentih nekaj podobnosti. Še najbolj blizu mi je bil sistem Living Voice/Kondo/Neodio, ki smo ga poslušali na letošnjem sejmu v Münchenu (
viewtopic.php?f=45&t=436). Ko smo začeli s kritičnim poslušanjem, zvok ni bil nič kaj surealistično impresiven ali schwarzeneggeriansko avtoritativen, kot lahko slišimo pri velikem številu high-end sistemov današnjega časa. Ni bilo tudi nobenega šusa v basih (to pa je bila slabost o kateri bo več napisanega v nadaljevanju), prav tako ne »visokih in srednjih tonov«. Bila je samo skrajno odprta, transparentna, čista in jasna reprodukcija, katere naravo je diktirala plošča. Tu ni bilo nobenih elektronskih, umetnih in še kakšnih nenaravnih primesi, niti slučajno ne bi mogli ugotoviti, ali so v sistemu cevi ali tranzistorji, zvok je prihajal iz globoke črnine in NIKOLI ni bilo zaznati, da je sistem sploh vključen. To je bil definitivno najbolj naravno zveneč sistem, kar sem jih kdaj slišal in komponente so enostavno izginile, njihovega značaja ni bilo zaznati, kajti prav vsaka plošča je zvenela tako »drugače« od prejšnje, kot da bi zamenjali sistem. Količina informacij je bila enormna! Poslušali smo v glavnem nam znane LP-je, ki so doma preguncani skoraj do onemoglosti, pa vendar se mi ni zdelo, da poslušam že 1000x poslušano ploščo. Slišati je bilo tako veliko število informacij, tako glasbenih, kot prostorskih, ki jih prej nihče od nas ni slišal še nikoli, da se človek vpraša, pa kje se to konča?
Najbolj pa se mi je vtisnila v spomin prostorska slika. Pa ne zaradi velikosti, posebne globine ali širine, kar je tako ali tako v glavnem odvisno od poslušalnega prostora. Gre za projekcijo akustičnih inštrumentov na glasbeni oder v vseh dimenzijah. Zvočni oder, ki ga večina kakovostnih sistemov reproducira ima globino, širino in višino, vendar pa so orisi inštrumentov žal samo to – dvodimenzionalni orisi, kot da bi na primer med in za zvočnike namestili večje ali manjše plakate oziroma fotografije inštrumentov. Ampak taka reprodukcija ni niti približno celovita ali popolna. Kje je pa tretja dimenzija inštrumenta in kje je še vse ostalo? Nakazano bom poskušal opisati na primeru: LP
The Royal Ballet, (RCA Living Stereo/Classic Records, LDS 6065), ki je eden najbolje posnetih v seriji RCA Living Stereo in vsebuje tudi kratek Arabski ples iz suite Hrestač P. I. Čajkovskega. Na tej skladbi je tudi kratka linija oz.melodija za klarinet in ta ni bil samo lepo pozicioniran malce desno od sredine odra med ostalimi glasbeniki in ni bil samo orisan tako kot je to v praktično vsakem hi-fi sistemu ne glede na ceno oziroma ni šlo zgolj za nekakšno sliko inštrumenta na odru, kot bi jo gledali v manjšem kinu ali na televiziji, pač pa je bilo moč zelo jasno slišati tudi telo klarineta v vseh njegovih dimenzijah kot v resnici, vključno z vsemi skrajno finimi dinamičnimi kontrasti in timbralnimi konturami. Inštrument je bil praktično otipljiv kolikor je to sploh možno v reprodukciji, šlo je za avdio navidezno resničnost in kaj takega nisem slišal še nikoli in nikjer na svetu.
- The Royal Ballet LP.jpeg (55.53 KiB) Videno 20739 krat
Tripoint Empress ob zvočnikih Cessaro.
- P1010090.jpg (63.88 KiB) Videno 20740 krat
Pranawire Linebaker Extreme SE napajani kabli...
- P1010091.jpg (73.92 KiB) Videno 20740 krat
Kaj pa slabosti boste vprašali. Saj to ni menda popoln avdio sistem. Ne ni in ima (vsaj) eno slabost – koherenca na prehodu s srednjetonskega na basovsko področje, ki se kaže v nekoliko neuravnoteženemu srednjemu in spodnjemu basovskem delu. Zanimivo, sistem ni imel nobenih težav z reprodukcijo teles inštrumentov, kljub temu pa je spodnjih registrov malo manjkalo, srednji del basovskega pordočja pa tudi ni imel moči in ostalih lastnosti, da bi se lahko »merile« z ostalim spektrom. No, ta podrobnost ni preveč vplivala na splošni vtis, vendar sem kljub temu pričakoval, da bo tako velik zvočnik superioren tudi v tem segmentu. Ko smo na to opozorili Chrisa je zatrdil, da je to posledica dveh dejavnikov: sobe, ki da je za dva ali tri metre prekratka in dejstva, da basovsko področje pokriva klasična enota, ostali dve pa delujeta po principu horna. Kakorkoli, na mojo oceno to ne vpliva bistveno, saj je vse ostalo na ravni, za katero ne vem, ali je kje drugje že dosežena. To bo najbrž pokazal že naslednji obisk v Manili ali v Boulderju in ne vem katerega se bolj veselim. V Boulderju stojita moja sanjska zvočnika Avalon Tesseract in Saga, v Manili pa izvenserijski sistem v izvenserijski sobi za več milijonov EUR in s Von Schweikert zvočniki za katerega tisti, ki so ga slišali pravijo, da je ta reprodukcija pogosto neločljiva od žive izvedbe. Težke besede, ki na preizkus ne postavljajo samo sistema, pač pa tudi verodostojnost tistih, ki takšne ocene podajajo.
Ekipa s Chrisom Leungom.
- IMG_0754 (1).jpg (92.53 KiB) Videno 20740 krat
Kogar zanima kaj več o sistemu Audioexotics, naj pogleda na njihov spletni forum
http://audioexotics.hk/forum/#/discussions.
- P1010056.jpg (84.57 KiB) Videno 20740 krat